INFORMACJA

W związku z dużą ilością pracy informujemy, że obecnie realizacja zlecenia jest możliwa tylko po wcześniejszym zapisaniu się do kolejki na wolny termin. Na tą chwilę zapisujemy na miesiąc czerwiec 2024.

Czas potrzebny na realizację zlecenia to około 7 dni. Siedzenie należy dostarczyć najpóźniej w umówionym dniu, najlepiej 1 - 2 dni wcześniej. Niedostarczenie siedzenia powoduje automatyczną stratę miejsca w kolejce. Aby umówić termin należy skontaktować się z nami za pomocą › formularza wyceny ‹
×

Najczęściej zadawane pytania

Jakie macie terminy?

Terminy są zmienne i zależą od pory roku. Orientacyjnie wygląda to tak: Zima i wiosna: od 3 do 9 tygodni. Lato: 1 - 3 tygodnie. Jesień: 1 tydzień.

 

Ile kosztuje przeróbka siedzenia?

Koszt przeróbki jest zależny od zakresu prac i modelu siedzenia. Przeróbkę można podzielić na dwa zasadnicze etapy.
1. Zmiany w gąbce np: zmiękczenie, profilowanie, zmiana wysokości - ten etap nie zawsze występuje
2. Obszycie np: wg oryginału, wg ustalonego wzoru, pozostawienie obecnego poszycia.
W związku z tak dużą ilością możliwych prac, różnych wariantów obszycia i zmian w gąbce, nie ma jednej prostej odpowiedzi odnośnie kosztu przeróbki.

 

Czy kolor nici lub rodzaj materiału wpływa na cenę obszycia?

Nie, kolor nici i materiał nie wpływają na cenę. Wszystkie materiały pochodzą od czołowych zachodnich producentów i są wysokiej jakości. 

 

Dlaczego suma wybranych przeze mnie usług z cennika, nie pokrywa się z wyceną podaną przez Was?

Podczas kalkulacji kosztów bierzemy pod uwagę, że niektóre czynności wykonuje się przy okazji. Wtedy cena może być niższa. Jeżeli zaś podana przez nas cena jest wyższa niż wynika to z cennika, oznacza to, że dany model siedzenia jest dużo bardziej problematyczny w wykonaniu. Dobrym przykładem jest tutaj Honda Goldwing 1800 i podobne.

 

Czy wasze obszycia są wodoodporne? Czy podklejacie szwy?

Stosowane przez nas materiały to wysokiej klasy skaje, odporne na wodę i promienie UV, dedykowane do motocykli. W celu zabezpieczenia siedzenia przed nasiąkaniem wodą, pod pokrowiec, a nad gąbkę, dodajemy folię izolacyjną. Dzieki niej gabka siedzenia nie naciąga wody. Pokrowiec nawet jeżeli zamoknie, to wyschnie na słońcu czy w garażu. Szwów nie podklejamy, ponieważ z naszego doświadczenia wynika, że taśma do podklejania szwów odpada już po kilku latach i przestaje pełnić swoją funkcję.

Ważne! Jeżeli na pokrowcu są wykonane dodatkowe przeszycia w romby, pasy lub w jodełkę, to trzeba się liczyć z tym, że pokrowiec będzie bardziej naciągał wody. Dzieje się to z powodu większej ilości szwów i dodatkowej gąbki w pokrowcu, której nie da się zabezpieczyć przed wodą. Innymi słowy: siedzenie z przeszyciami po kontakcie z wodą = mokry tyłek.

 

Czy można przywieźć siedzenie osobiście?

Tak, nic nie stoi na przeszkodzie. Można przyjechać o każdej porze w godzinach pracy. Nie trzeba się wcześniej umawiać.

 

Jak / czym wysłać kanapę do przeróbki?

Siedzenie można wysłać pocztą polską lub kurierem. Wysyłka do paczkomatu z racji wymiarów większości siedzeń nie jest możliwa. Jeżeli jednak masz małe siedzenie możesz, po wcześniejszym poinformowaniu nas, wysłać je do Paczkomatu SUZ01M - Pszczyńska 95.
Przy wysyłce proszę postępować wg tej instrukcji:
https://splinter.com.pl/renowacja-wysylkowa

 

Dlaczego muszę wysłać siedzenie w kartonie?

Siedzenie wysłane w kartonie jest mniej podatne na uszkodzenie w czasie transportu. Jeżeli siedzenie nie będzie zapakowane w kartonowe pudło, doliczymy 20 zl kosztów pakowania do kosztu wysyłki.

 

O ile da się obniżyć siedzenie?

To zależy :) Jeżeli siedzenie jest oryginalne, nie było przerabiane i nie jest to wersja niska fabrycznie, to najczęściej daje się uzyskać 2 cm na wysokość. Obniżone fabrycznie siedzenia z Hondy i BMW nie dają już żadnego pola manewru.

 

Chcę poprawić komfort lub obniżyć siedzenie przy zachowaniu obecnego obszycia, czy jest to możliwe?

Tak, ale pod dwoma warunkami:
1. Pokrowiec nie jest klejony do gąbki. Klejenie poszycia często występuje w starszych modelach BMW i niektórych modelach Yamahy.
2. Pokrowiec jest w dobrym stanie, to znaczy nie ma dziur, przetarć. Nie jest sztywny od starości. Najlepiej gdyby miał nie więcej niż 5 lat.

 

Mam rozdarty pokrowiec, dziurę, przetarcie, rozpruty szew, naprawicie?

90% uszkodzeń pokrowców dyskwalifikuje je do naprawy albo pod względem rodzaju uszkodzenia albo kosztu. Najszybciej i najlepiej jest zrobić nowe obszycie na wzór oryginału. Koszt nowego poszycia zazwyczaj wychodzi niewiele większy niż naprawy starego. 

 

Potrzebuje podnieść siedzenie o X cm, czy da się to zrobić?

Siedzenie można podnieść maksymalnie o 2 cm. Zachowany zostaje w miarę zbliżony wygląd do oryginału, oraz zmiana geometri siedzenia nie wpłynie na prowadzenie motoru. Wszelkie większe zmiany nie są u nas możliwe.

 

Czy stosujecie wkładki żelowe?

Nie, my tego nie stosujemy i nie polecamy. W celu poprawy komfortu wykonujemy wymianę gąbki, tutaj szczegóły: https://splinter.com.pl/zmiekczanie-siedziska-poprawa-komfortu

 

Czy montujecie maty grzewcze?

Maty grzewcze możemy zamontować, ale trzeba dostarczyć swoje. Montaż maty obejmuje założenie jej pod pokrowiec, oklejenie gąbką oraz wyprowadzenie przewodów pod siedzenie. Często montujemy maty z firmy Shark - jeżeli mielibyśmy cokolwiek polecić, to właśnie te.

 

Czy obszywacie siedzenia skórą naturalną?

Nie używamy skór naturalnych do obszywania siedzeń motocyklowych. Z wyjątkiem marki Indian, żaden producent nie stosuje na siedzeniach materiałów naturalnych. Prawdziwe skóry nie nadają się do użytku na zewnątrz, nie są elastyczne, nie są odporne na wodę oraz mają małą wytrzymałość na uszkodzenia zewnętrznej powłoki. Ogólnie rzecz biorąc są to same problemy, a brak zalet. Używamy tylko materiałów typu skaj. Jako ciekawostkę podam, że często w naszej pracy widzimy dwudziesto-paro letnie poszycie ze skaju w bardzo dobrym stanie. Natomiast poszycia ze skóry naturalnej często już po kilku latach nadają się tylko na śmietnik.

 

Czy są siedzenia których nie przerabiacie?

Ogólnie możemy obszyć każde siedzenie motocyklowe. Natomiast jeżeli chodzi o poprawę komfortu lub inne zmiany w gąbce to jest kilka takich modeli, których w ogóle nie robimy. Są też takie które przerabiamy, ale tylko pod warunkiem przymiarki lub przywiezienia całego motoru.

 

Moje siedzenie jest podgrzewane, czy można go przerobić?

Tak, podgrzewanie siedzeń nie stanowi dla nas problemu.

 

Mam takie stare siedzenie do Rometa, MZ, SHL, CZ, WSK itp.  Czy jest możliwa renowacja?

Ogólnie tak. Jednak w zależności od "stopnia rozkładu" kanapy, koszty będą duże lub bardzo duże. Przede wszystkim należy mieć naprawioną metalową podstawę. Czyli żadnej rdzy, ubytków metalu itp. Najlepiej by podstawa byla pomalowana "na gotowo". Jeżeli trzeba dorobić gąbkę, to musimy mieć wzór. Albo w postaci starej gąbki ( może być zniszczona ), albo w postaci rysunku z wymiarami. To samo tyczy się poszycia. Potrzebny jest wzór, czasem wystarczają zdjęcia. Jeżeli występowały to należy dostarczyć wszelkie dodatki typu: chromowane lub aluminiowe listwy, klamry i okucia do pasków, ozdobne śruby, zamki itp.

×
Jak zmierzyć siedzenie

Długość siedzenia należy zmierzyć przykładając metr krawiecki bądź sznurek przez środek siedzenia od przedniej do tylniej krawędzi, uwzględniając krzywiznę (profil) siedzenia.

W podobny sposób należy zmierzyć szerokość w najszerszym miejscu siedzenia.

do góry